פרס מפעל הפיס לתזמורת האנדלוסית

התזמורת האנדלוסית זכתה בפרס מפעל הפיס מתוך מאות מיזמים שהוגשו על ידי למעלה מ-120 רשויות


התזמורת האנדלוסית של מעלה אדומים זכתה בפרס מפעל הפיס. הפרס, שניתן במסגרת פרויקט בתרבות הקהילה, הוענק לראש העיר, בני כשריאל, בכנס התאגידים שהתקיים באילת בשבוע שעבר. התזמורת האנדלוסית של מעלה אדומים זכתה בפרס מתוך מאות מיזמים שהוגשו על ידי יותר מ-120 רשויות. את הבקשה והקול קורא לפרס הגישה מנכ"לית היכל התרבות, רחל הר זהב. התזמורת פועלת תחת המתנ"ס העירוני, בהובלתם של אורי מסיל, מנכ"ל המתנ"ס, ואפרת מזרחי, מנהלת אגף התרבות במתנ"ס.

כאמור, בשבוע שעבר נבחרה התזמורת לקבל את הפרס, כאשר ראש העיר, בני כשריאל, נקרא לבמה בהתרגשות רבה לקבל את התעודה. ועידת השיפוט נימקה את הבחירה בפרס: "פרויקט מלא בהתלהבות ותשוקה אמיתית לעשייה המוסיקלית. תזמורת אנדלוסית איכותית שמורכבת מתושבי המקום".

התזמורת האנדלוסית היא פרויקט חברתי קהילתי הפועל בעיר מזה כשבע שנים. הפרויקט הוקם ביוזמה של דוד צרפתי, ובמסגרתו מתקיים מפגש שבועי של אמנים ויוצרים מקומיים (זמרים ונגנים) מהז'אנר האנדלוסי, וגם כאלה שמעוניינים ללמוד ולהכיר את התחום. ההשתתפות במפגשים הינה ללא עלות, והיא מאפשרת לכל גווני האוכלוסייה להיות חלק מהמיזם.

ההרכב המורחב מונה כ-15 אמנים, עם כישרונות שונים, בגילאים 20 ועד גיל הזהב, וכן משולבים בו בעלי צרכים מיוחדים. במשך השנים ההרכב התגבש, התקדם מקצועית ונבנה רפרטואר עשיר וכן הופיעו על במות גדולות ומכובדות כדוגמת בית הנשיא.

המתנ"ס מהווה בית חברתי ומקצועי להרכבי אומנויות במה מקומיים, ובמסגרת זו ניתן ביטוי למגוון רחב של סגנונות, תוך יצירת שילוב רב גילאי, בין תרבותי ובין מגזרי, שמייצג את כור ההיתוך של מדינת ישראל.

במוצאי שבת הגיעו: ראש העיר, בני כשריאל, סגן ומ"מ ראש העיר, מחזיק תיק התרבות, גיא יפרח, אורי מסיל, מנכ"ל המתנ"ס, ואפרת ומזרחי, מנהלת אגף תרבות במתנ"ס, לברך את התזמורת על הזכייה.

סגן ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק התרבות, גיא יפרח, הוסיף ואמר כי "מעלה אדומים הפכה להיות עוגן להעצמת התרבות המזרחית: מוזיאון הצייר משה קסטל, מרכז הלאדינו, הקמת האנדלוסית והמופע שאושר על ידי משרד החינוך במסגרת סל תרבות. זוהי גאווה שהאנדלוסית זכתה להכרה ברמה הארצית וזכתה בפרס היוקרתי. מעלה אדומים יכולה לשמש פלטפורמה ליישום דו״ח ביטון. נמשיך להשקיע בתרבות מקומית תוצרת מעלה אדומים ולתת רוח גבית ליוצרים ואמנים מקומיים".

ראש העיר, בני כשריאל, בירך ואמר: "היה לי הכבוד לקבל את אות ההוקרה בשמכם, הרגשתי מאוד. זה היה מעמד גדול, בפני מעל מאה ראשי רשויות. אני רוצה להודות לכם ולברך אתכם שתמשיכו להפיץ את התרבות והמוסיקה בעיר שלנו וברחבי הארץ. אני אמשיך ואעשה מאמצים לגייס לכם תקציבים נוספים ולהביא אתכם לבמות נחשבות בכנסת, בית הנשיא ובאולמות הגדולים בישראל. אתם גאוות העיר".