במקום הרביעי בארץ

עיריית מעלה אדומים זכתה במקום הרביעי בארץ במדד הדיגילוקאלי שבוחן את השירותים הדיגיטליים העירוניים


מעלה אדומים מובילה גם בשירות הדיגיטלי, מזנקת ודורגה במקום הרביעי בארץ במדד דיגילוקאלי הבוחן את היצע השירותים הדיגיטליים לתושב ברשויות מקומיות בישראל. העיר זכתה בציון 96 ונמצאת בצמרת הערים בישראל המובילות במתן שירותים דיגיטליים.

מדד דיגילוקאלי של Deloitte הינו המדד האובייקטיבי המקיף והמתקדם ביותר בישראל, הבוחן את היצע השירותים הדיגיטליים לתושב ולעסק ברשויות מקומיות בישראל.

בשנת 2017 המדד פותח לראשונה ועורר עניין רב בקרב מקבלי ההחלטות והציבור בישראל, וסייע למספר רב של רשויות מקומיות בישראל לשפר את השירות הדיגיטלי לתושב ולעסק באופן משמעותי. בהמשך, בשנת 2018, המדד הורחב ועודכן והוא מספק תמונת מראה השוואתית הכוללת למעלה מ-10,000 נתונים שנאספו על 255 הרשויות המקומיות בישראל. כיום נחלק המדד לארבע קטגוריות, בהן: שירות לתושב, נגישות, שירות תכנון הנדסי ושירות לעסק.

איסוף הנתונים במסגרת המדד התבסס בעיקרו על בחינת השירותים הדיגיטליים המוצעים באתרי האינטרנט, וכן ברשתות החברתיות של כלל הרשויות המקומיות בישראל. המדד פותח ועודכן בסיוע של סטודנטים ממסלול המצטיינים של בית הספר לממשל מהמרכז הבינתחומי והמרכז האקדמי שלם. המדד מעודכן מדי שנה.

הציון הסופי של כל רשות שוקלל על סמך הרכב הניקוד בכל אחת מהקטגוריות, ובהתאם למשקל שהוגדר עבור כל קטגוריה והפרמטרים המרכיבים אותה כחלק מהציון הסופי.

איריס אלפסי, מנהלת אגף מערכות מידע, אומרת כי "שיפור איכות השירות הדיגיטלי נבנה בהתאם לפעולות שהאגפים השונים מעניקים לתושבים העברנו אותם לפסים מקוונים אחד אחד. הצבנו לעצמנו מטרה  שהתושבים שלנו יוכלו לבצע פעולות מול העירייה בצורה היעילה, הנוחה והטובה ביותר שניתן - בכל שעה ובכל מקום. בשנים האחרונות השקענו משאבים רבים תוך מחשבה מעמיקה והתוצאות ניכרות. פרויקטים רבים בתחום הדיגיטציה צפויים לצאת לדרך בקרוב והם יביאו ישירות לשיפור נוסף באיכות השירות שאותו מקבלים תושבי העיר".

ראש העיר, בני כשריאל, מברך ואומר כי "מעלה אדומים ממשיכה ומובילה בכל תחום וכעת מובילה גם בדיגיטל. מדד דיגילוקאלי מוכיח שוב שגם בתחום הזה אנחנו מצטיינים ומובילים. איכות חיים משמעה גם איכות השירות גם בלי לטרוח ולהגיע לבניין העירייה או להתקשר. מגיעה תודה רבה לאיריס אלפסי, מנהלת אגף מערכות מידע, ולעובדי האגף  הטוב והמקצועי בישראל".