צל"ש השקיפות

מעלה אדומים זכתה בצל"ש מדד השקיפות


מדד השקיפות באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות לשנת 2022 פורסם השבוע על ידי עמותת שקיפות בינלאומית ישראל (שבי"ל), המפרסמת כבר 14 שנים את מדד השקיפות באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות, בשיתוף עם איגוד האינטרנט הישראלי.

מדד 2022 הינו המורחב ביותר מאז היווסדו, וכולל בחינת 115 קריטריונים וחל על 121 רשויות, מתוכן 78 ערים, 19 מועצות אזוריות ו-24 מקומיות אשר מספר תושביהן 18,000 ומעלה.

הערים שהגיעו למקום הראשון במדד 2022 וקיבלו ציון 100 הן: אשדוד, הרצליה, חולון, כפר סבא, מגדל העמק, עכו, עפולה, קריית ביאליק, ראשון לציון ורעננה.

מעלה אדומים ודימונה קיבלו צל"ש לאחר שהציון שלהן השתפר בכ-40 נקודות לכל אחת, ולעומתן בתל אביב, בחיפה ובירושלים נרשמה ירידה בציון במדד 2022 לעומת הציון במדד 2021.

יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי: "אתר האינטרנט של הרשות הוא כיום הכלי המרכזי לממשק של התושבים מול הרשות בה מתגוררים, ולכן חשוב שהמידע ואופן הצגתו יהיה מקיף, מדויק ובהיר ככל האפשר. הפרמטרים שנבדקו ביסודיות בדו"ח השקיפות  חשובים ושימושיים ביותר לתושבים, כגון מידע על הליכי רישוי ותכנון, פרוטוקולים של החלטות משמעותיות בישיבות הרשות השוטפות ועוד".

ראש העיר, בני כשריאל, בירך על הצל"ש ואמר כי "עיריית מעלה אדומים מפרסמת את כל המידע לתושבים, בשקיפות מלאה ובכל אמצעי המדיה העירוניים. אני גאה שקיבלנו צל"ש, ואני גאה בעובדי ועובדות העירייה שלנו, שעושים עבודתם במקצועיות, בשקיפות וללא משוא פנים. אתר העירייה שלנו עבר שדרוג משמעותי, וניתן למצוא בו את כל המידע העירוני".