עם הפנים לעסקים

יום מיוחד של קידום רישיונות עסק לעסקים בעיר התקיים השבוע


ביום שני התקיים יום רישוי עסקים בהובלת כיבוי אש בנימין ועיריית מעלה אדומים עבור בעלי עסקים ממעלה אדומים, מישור אדומים והסביבה.

יום זה נערך בתחנת כיבוי מעלה אדומים, ומטרתו: לסייע, לרכז פתרונות ולקדם רישוי בעלי עסקים בעיר ובאזור התעשייה.

הגורמים שהשתתפו ביום זה ונתנו שירות לבעלי העסקים הם: רמ"ד הגנה, מאש משה יעיש, קצין הגנה, מאש שוקי מונסונגו, מפקחי הגנה, מאש שרון גמליאל וגל מועטי, מנהל המחלקה לקידום ורישוי עסקים, אברהם מלכה, ומפקח רישוי עסקים, ברק רז.

במהלך יום זה ניתנה האפשרות לבעלי עסקים להיפגש עם גורמים רלוונטיים עבורם, הן מהכיבוי והן מעיריית מעלה אדומים, לצורך השלמת מסמכים, הדרכה וקבלת אבני דרך לביצוע כשהמטרה היא קידום העסק לאישור.

ליום זה הגיעו עשרות בעלי עסקים שקידמו את העסק שלהם לאישור ואף היו עסקים שיצאו עם אישורי עסק.

נראה כי הרבה עסקים לא מבינים משמעות של רישוי עסק, אך במקרה של אירוע שריפה, בצער רב, הם לומדים בדרך הקשה ומביעים חרטה על שלא עבדו כנדרש כדי להבטיח את בטחון העסק במקרה הצורך.

בעזרת רשימות ורישומים של מחלקת רישוי העסקים בעירייה זומנו בעלי עסקים בכדי לסייע להם לקדם רישוי לעסק. יצא פרסום בעיתון הפונה לבתי העסק ומאפשר להם להגיע ולקבל הדרכה ויעוץ, להשלים מסמכים, לקבל אבני דרך ואף לצאת עם אישור כבר באותו יום.

במחלקת רישוי עסקים אומרים כי "עסקים חייבים להבין כי אם אין בידם אישור רישוי וחלילה פורצת שריפה בבית העסק, הם יצטרכו לשקם הכול מאפס ללא כל סיוע כזה או אחר של גורמים מבטחים. לעיתים מאוד קשה לשקם את הנזקים ואף להגיע לפשיטת רגל. במערך הכיבוי והאגף המוניציפלי מודעים לחשיבות רישיון העסק, ועל כן הוחלט להרים יום שיסייע לעסקים לקדם את הרישוי ושהעסק יעבוד בצורה הבטוחה עד כמה שאפשר ולמזער נזקי נפש ורכוש. הנתונים ידברו בעד עצמם. הייתה אוירה טובה, בעלי עסקים יצאו בחיוך ואף עם אישורי רישוי".

מפיקוד תחנת הכיבוי נמסר כי "לאור ההצלחה בקידום רישוי לעסקים רבים ביום זה ובהבנה שאנחנו גורם מכריע במתן רישיון עסק, נקדם בהמשך עוד יום ונעשה מאמץ לסייע לעסקים נוספים תוך לווי, ייעוץ והדרכה מקצועית. השאיפה היא שלכל העסקים יהיה רישיון עסק".