התלמידים שיגרו טילים לחלל

תלמידי הרב תחומי עמל תעופה וחלל שיגרו שלוש רקטות לחלל


תלמידי בית הספר הרב תחומי עמל תעופה וחלל שיגרו ביום חמישי שעבר שלוש רקטות לימודיות לחלל, כחלק מפרויקט של מגמת "אווירו חלל".

כ-1,200 תלמידי כיתות י' עד י"ב המגמה המדעית הנדסית, בשיתוף עם מצפה הכוכבים העירוני, צפו בשיגור רקטות הלימוד המקצועיות שהתקיים בשעה 11:30 בבוקר, מהשטח הסמוך לבית הספר. ההתרגשות היתה בשיאה. התלמידים, שבנו את הרקטות לקראת האירוע, הכינו כחלק מתהליך הלימוד וביצוע הפרויקט - סימולציות של מסלול המעוף, בעזרת כלים שנלמדים בשיעורי פיזיקה ואווירו-חלל, כחלק מלימודים ל-20 יחידות לימוד במקצועות הללו.

שיגור הרקטות התבצע כחלק מיום שיא בבית הספר שהתקיים במעמד ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, מנכ"לית רשת עמל, רווית דום, מנהל אגף החינוך, הראל הורוביץ, בכירי רשת עמל, מנהל בית הספר, שמעון אש, ומכובדים נוספים.

הרקטות, שלוש במספר, המריאו לגבהים שונים שבין 300 ל-700 מטרים. בראשן התקינו התלמידים שבב זעיר שיאסוף נתונים בזמן המעוף, ולאחר מכן יצנחו הרקטות בעזרת מצנח וייאספו על ידי התלמידים לשם ניתוח הנתונים והמשך המחקר.

את התלמידים והמורים מנחה ד''ר דן כהן, מהנדס ומומחה לטילים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שמקיים ניסויים דומים עם תלמידים וסטודנטים ברחבי הארץ.

כזכור, ב-13 בינואר השנה שוגרו לחלל לא פחות משמונה לוויינים ישראליים חדשים שבנו תלמידי תיכון מבתי ספר ברחבי הארץ, בהם בית הספר במעלה אדומים. הלוויינים הישראלים שוגרו יחד עם עשרות לוויינים נוספים מרחבי העולם על גבי משגר פלקון 9 של חברת   SpaceX שבבעלות אילון מאסק מבסיס החלל קייפ קנוורל שבפלורידה.

במסגרת היום הוצגו עוד פרויקטים ייחודיים שביצעו תלמידי המגמות השונות, בהם: רובוט שבנו התלמידים ויודע לשחק כדורסל וכן פרויקט מרגש בשיתוף אתר גבעת התחמושת, במסגרתו אספו התלמידים פרטים על 182 החללים במערכה על ירושלים במלחמת ששת הימים, ששמותיהם חקוקים על קיר הנופלים במקום. במסגרת הפרויקט ביצעו התלמידים עבודת איסוף וניתוח מידע, ויצרו מאגר מידע על כל אחד מהנופלים המונצח באתר. מידע זה, שנאסף בשיתוף הנהלת אתר גבעת התחמושת, יוצג בהמשך באתר האינטרנט של המקום.

בנוסף, באירוע הוצגו סרטונים חברתיים שיצרו תלמידי החינוך המיוחד הלומדים במגמת התקשורת בבית הספר במסלול שילוב מלא. הסרטונים הוצגו גם בטלוויזיה המקומית במעלה אדומים.

ראש העיר, בני כשריאל, בירך בהתרגשות ואמר כי "כשאני אומר שהשמיים הם הגבול עבור התלמידים שלנו, אני באמת מתכוון לזה. אני מברך את מנהל בית הספר, שמעון אש, ואת המנחה המקצועי של המגמה, ד''ר דן כהן, מהנדס ומומחה לטילים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שהובילו את הפרויקט ביד רמה. מערכת החינוך במעלה אדומים נמצאת כבר שנים בפסגה, וכעת כבשנו פסגה אחת נוספת".