משלחת נוער ממיאמי

משלחת של בני נוער ממיאמי הגיעה למפגש עם תלמידי עמל חלל ותעופה


 

במסגרת מאמץ חיזוק הקשר ויצירת חיבור עם יהדות התפוצות הגיעה לראשונה למעלה אדומים משלחת בני נוער בכיתות י'-יא' מבית הספר Hebrew Academy  במיאמי פלורידה, למפגש עם בני נוער בגילם בתיכון עמל חלל ותעופה.

המשלחת הגיעה לבית הספר ביום הזיכרון ונכחה בטקס הבית ספרי המרגש.

שיתוף הפעולה נרקם במסגרת ביקורם של ראש העיר, בני כשריאל, והיועצת שלו לקשרי חוץ בארה"ב, רחלי וסאל. השניים סיכמו עם ראש עיריית בל הארבור, גבריאל גרוסמן, על שיתוף פעולה בית ספרי בין התיכונים, תוך מתן דגש על נושא חיבור יהדות התפוצות. גרוסמן, שתמך מאוד בחיבור בין בתי הספר והדגיש את חשיבות היחסים, שלח את ברכתו החמה.

הפעילות המשותפת החלה כחודש לפני הביקור על ידי מנהל בית הספר מפלורידה מול שמעון אש, מנהל עמל חלל ותעופה. השניים סיכמו ביניהם על תוכנית עבודה שנתית שתכלול מפגשי זום לאירועים מיוחדים, תכתובות בין תלמידים וביקור גומלין של בני הנוער בישראל.

כשריאל ווסאל הגיעו לקבלת הפנים המרגשת בתיכון והעניקו חולצות לכל חברי המשלחת.

אושרת טויטו, נציגת בית הספר בפלורידה, ציינה כי המפגש עלה על כל הציפיות וכי החיבור בין בני הנוער היה מידי. הם החליפו ביניהם מספרים וסיכמו כי יישארו בקשר.

שמעון אש, מנהל עמל חלל ותעופה, דאג לבניית לוח זמנים עשיר ומגוון לחיבור שתי קבוצות הנוער ואף אירח את המשלחת בביתו.

את התוכנית מלווה רחלי וסאל, יועצת ראש העיר לקשרי חוץ, שאמרה כי "בכל ביקור בארה"ב אנו משתדלים ליצור בסיס לחיבורים מסוג זה. החיבור בין חלל ותעופה לפלורידה הוא רק ההתחלה, אנחנו עתידים להתחבר לכשישה בתי ספר במחוזות שונים בניו יורק ובלוס אנג'לס. יש חשיבות אדירה לחיבור בין בני הנוער, זה הערוץ שלהם לקשר אמיתי עם ישראל. חשוב לזכור כי בתום ביקור כזה הם חוזרים למשפחות שלהם ולקהילה בכלל, ומספרים על הביקור ועל העיר, מה ששם את מעלה אדומים על המפה. המאמץ לחיזוק היחסים עם יהודי התפוצות הוא מאמץ לאומי ובעל חשיבות עליונה, אנחנו גאים לקחת חלק במשימה זו".

ראש העיר, בני כשריאל, אומר כי "הפרויקט מבורך וחשוב מאין כמוהו.  זוהי משלחת מרגשת במיוחד. לראשונה הגיעה אלינו ממיאמי משלחת חילופי נוער לישראל. המשלחת עוררה עניין רב בקהילת בית הספר ובבני הנוער, וללא ספק תהדק את מערכות היחסים בין שתי הקהילות. ניכר היטב שהחיבור בין התלמידים הישראלים לחבריהם מארה"ב מצוין, וכבר נרקמים ביניהם קשרי חברות עמוקים ומרגשים. אנו מציגים בפני הנוער היהודי מארה"ב את פניה היפות והמגוונות של החברה בישראל".