זוכרים את הנופלים

אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במעלה אדומים


מעלה אדומים תציין את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במגוון אירועי זיכרון עירוניים, בראשם עצרת הזיכרון העירונית שתתקיים ביום שלישי, ב' באייר תשפ"ב, 3 במאי, בשעה: 20:00, בפארק המרכזי.

הטקס המרכזי

העצרת העירונית תיפתח בצפירת דומייה בת דקה, בהשתתפות: ראש העיר, בני כשריאל, רב העיר, חברי מועצת העיר, המשפחות השכולות, בני נוער ותושבים.

אחריות ביצוע הטקס היא של אגף הנוער העירוני במתנ"ס, בהובלת בית הספר אמי"ת אורי ובהנחייתה של מנהלת בית הספר, רוחמה ווגל.

בראשית הטקס הדגל יורד לחצי התורן על ידי נציגת בית הספר, כאשר ברקע נגינת חצוצרה. רב בית הספר, הרב יוסי תשובה, יקרא תפילת יזכור, כשברקע תוקרן מצגת יזכור. מיד לאחר מכן תישא מנחת הטקס, רוחמה ווגל, דברי פתיחה, והטקס ייפתח באופן רשמי.

במהלך הטקס יודלק נר זיכרון ויונחו זרי העירייה והאגודה יחד למען החייל. על גבי המסך תוצג מצגת ובה תמונות ושמות הנופלים שיוקראו על ידי דן כנר.

ראש העיר, בני כשריאל, יישא נאום, רב העיר, הרב יהושע כץ שליט"א, ישא דברים, ומיד לאחר מכן יוקראו קטעי קריאה על ידי בנות בית הספר אמי"ת אורי. להקת סגול בעיר תשיר ולאחר מכן תתקיים קריאת פרק תהילים על ידי יוסי פרטוש, אביה של סמלת סתיו פרטוש ז"ל.

בהמשך תתקיים אמירת קדיש על ידי נתן בוזנה, אביו של רב סמל מתקדם אופק בוזנה ז"ל, וכן יוקרן סרטון לזכרו של אביעד דרעי ז"ל. להקת פרח במדבר תשיר את ארץ הצבי על רקע קליפ השיר, ותוקרא תפילת אל מלא רחמים על ידי הרב שמעון גרסון.

לקראת סיום הטקס תישא דברים יו"ר סניף האגודה יחד למען החייל בעיר, לימור שמואל, ולהקת בית הספר אמי"ת אורי תשיר שיר. הטקס יינעל בשירת התקווה.

ראש העיר, בני כשריאל, אומר ערב יום הזיכרון כי "ההיסטוריה מלמדת כי אחדותו של עם ישראל היא תנאי להמשך קיומנו ושגשוגנו כאן במדינת ישראל. ואנחנו כאן במעלה אדומים, מקיימים הלכה למעשה את הערכים עליהם מושתתת המדינה, מחנכים לסובלנות, לאחדות ולערבות הדדית. נמשיך בע"ה לפתח, לבנות ולחזק את  ההתיישבות ביו"ש, את עירנו וקהילתנו לאות ולמופת לתפארת ארצנו. נמשיך לעבוד יחד בלכידות, באחדות, בנתינה, אחווה ורעות".

צועדים לזכר הנופלים

לפני הטקס, בהובלת סיירת הורים, ציפורי לילה, תכנית מג"ן, תנועות הנוער ובתי הספר תתקיים צעדה לזכר הנופלים, במטרה לזכור ולהפגין את אחדות העם. הצעדה תצא מרחבת המתנ"ס בשעה 18:30, אל מקום הטקס בפארק המרכזי, כשהצועדים לובשים בגדי כחול לבן ומחזיקים בדגלי ישראל.

ערב שירי לוחמים

בתום הטקס יתקיים השנה לראשונה בהיכל התרבות ערב שירי לוחמים עם אביהו מדינה בשעה: 21:00.

גם בני הנוער ישתתפו בערב שירי לוחמים שיתקיים בבית הנוער העירוני -  המטרו, בשעה: 21:00, בשיתוף תנועות הנוער.

משדר מיוחד ברדיו אדומדיה FM

משדר מיוחד - "סיפורים מהמלחמה", משפחות שכולות מספרות על יקיריהן שנפלו בקרב, יתקיים בין השעות: 15:00-20:00 ברדיו 106 FM.