נערכים לסערה

העירייה נערכה בכל המוסדות העירוניים והשטחים הציבוריים למזג האוויר הסוער, וקוראת לתושבים להיערך גם בבתים ובשטחים הפרטיים


על רקע החורף שהגיע בסערה ולאור ההתראות למזג אוויר סוער שיגיע לאזורנו השבוע עם "סערת אלפיס", שאולי גם תביא עמה שלג משמעותי בירושלים, בעירייה נערכו מבעוד מועד למצבי הקיצון ולרוחות העזות המאפיינות את העיר במזג אוויר סוער.  

בשבועיים האחרונים יצא ראש העיר, בני כשריאל, לסיור ברחבי העיר עם מנהל אגף אחזקה ושפ"ע, רון צרפתי, על מנת לעמוד מקרוב אחר הצרכים והמוקדים הרגישים, ולבדוק מקרוב את ההיערכות לחורף בפועל.

בתוך כך, במהלך השבוע האחרון נעשו עבודות הכנה יסודיות רבות לקראת בואה של הסערה החורפית הצפויה השבוע.

אגף אחזקה ושפ"ע ביצע גיזום של העצים, מחלקת המים בדקה את כל הניקוזים הבעייתיים ופתחה עשרות ניקוזים שהיו סתומים, מחלקת בדק בית ביצעה אטימת נזילות במוסדות חינוך, העובדים צוידו במעילי סערה שמאפשרים עבודה בתנאי מזג אוויר סוער, עמודי חשמל חוזקו וכונני העירייה תוגברו וחולקו למשמרות של 24/7.

בנוסף, העירייה שומרת על קשר רציף עם חברת החשמל, והמוקד העירוני 107 ערוך ומוכן לתת מענה ומידע בכוחות מתוגברים של מוקדניות.

אגף הביטחון והמוקד הפיצו לכל הגורמים העירוניים נוהל היערכות  מסודר, שמטרתו לרענן היטב את ההנחיות ולחדד את אחריות הרשות בשלבי הטיפול באירועי מזג אוויר קיצון. הנוהל כולל רשימת כונני חירום בכל התחומים לכל צורך, הנחיות לכל אגפי העירייה, תגבור מערך ההתנדבות בעת הצורך, הצבת כוננים, קשר עם חברת החשמל ועם עיריית ירושלים והפצת מידע חשוב לתושבים.

בעירייה פונים לתושבים ומבקשים מהם להכין את עצמם וביתם לחורף, "יש לבצע פינוי עלים מהמרזבים ולנקות פתחים של צינורות ניקוז בגגות ובמרפסות על מנת למנוע רטיבות, נזילות והצפות. ברד כבד עלול לגרום לפגיעות בפח הרכב, ואנו מציעים לתושבים להימנע מהחניית רכביהם תחת עצים או סככות לא בטוחות מחשש שיקרסו ויגרמו נזקים. כמו כן, השתדלו לא להחנות רכבכם במקומות המועדים להצפות כגון חניונים. בעת נהיגה, שמרו מרחק והימנעו מחציית שלוליות. אם מנוע רכבכם כבה בשלולית, אין לנסות ולהתניע את הרכב. הכניסו הביתה עציצים והדקו כל ציוד חיצוני רופף למניעת נפילתם ופגיעתם בגוף וברכוש. חשוב לשים לב כי בעת השהייה בבית מומלץ לנתק מהחשמל מכשירים חשמליים שאינם הכרחיים לשימוש בזמן הסערה, על מנת למנוע קצר חשמלי".

מוטי גלנטי, סגן מנהל אגף לחירום וביטחון ומנהל המוקד העירוני, אומר כי "המוקד העירוני עומד לרשות התושבים סביב השעון וייתן מענה מידי לכל פנייה".

ראש העיר, בני כשריאל, אומר כי "בעירייה נערכנו היטב כמדי חורף למזג האוויר הסוער. אגף שפ"ע ביצע עבודה מקצועית מקדימה, וכלל הגורמים המקצועיים יודעים מה לעשות וכיצד להגיב ברגע האמת. למדנו שהיערכות למצב יכולה לצמצם משמעותית מקרים המסכנים את הציבור, וביקשתי לשים דגש על מצב ההיערכות בגני הילדים ובמוסדות חינוך. אני קורא לתושבי העיר לגלות אחריות, סבלנות וערנות לדיווחים בכלי התקשורת המקומיים והארציים. יש לדווח על כל תקלה או בעיה למוקד העירני שלנו 107, אשר ערוך ומוכן וייתן מענה לכל פנייה 24 שעות ביממה".