פורום מנהלים חגיגי

מנהלי בתי הספר וארגוני הסמך התכנסו לכנס חגיגי והרמת כוסית לפתיחת שנת הלימודים


אחד האתגרים המורכבים במשבר הקורונה הוא ללא ספק הפעלת מערכת החינוך העירונית. הקושי המרכזי, מעבר למציאת פתרונות במסגרת המגבלות הקיימות, הוא בעובדה שהמציאות המשתנה מובילה להגבלות חדשות ולשינויים תכופים.

ימים ספורים לפני ששנת הלימודים תשפ"ב תיפתח בעיר בצל גל התחלואה הרביעי ומגבלות הקורונה, התכנסו כל קברניטי מערכת החינוך וצוותי החינוך בעיר, לפורום מנהלים חגיגי לקראת פתיחת שנת הלימודים.

האירוע החגיגי התקיים במרכז הצעירים – "המעלית", בהשתתפות ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך, מאיר שמעוני, מנהל אגף החינוך, הראל הורביץ, סגנית מנהל אגף החינוך,  מיטל לבן, מפקחים, מנהלי בתי הספר, דובר מחוז ירושלים, שאולי פאר, מנהלי ארגוני הסמך והפונקציות התומכות של החינוך, רכזי תחומים, צוות אגף החינוך ועוד.

האירוע מתקיים מדי שנה, בראשית שנת הלימודים, על מנת לברך את מנהלי בתי הספר והצוותים החינוכיים לקראת פתיחת השנה. המפגש כלל סקירה מקיפה של מנהל אגף החינוך, הראל הורביץ, על מערכת החינוך בשנת הלימודים הקרובה בצל הקורונה, וכן ברכות שנשאו ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, מנהל מחוז ירושלים, מאיר שמעוני, וסגנית מנהל אגף החינוך, מיטל לבן.

מנהל אגף החינוך, הראל הורוביץ, בירך את המשתתפים ואמר כי "ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, מוביל ביד רמה את מערכת החינוך ודואג לכל צורך שיש בעיר".  

מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך, מאיר שמעוני, אמר כי "כיף להשקיע פה, כיף לעבוד פה, והתוצאות מדברות בעד עצמן. כשיש לב ונשמה כל שאר ההישגים מגיעים, וזה מאפיין את העיר הזאת. יש פה מנהיגות מראש העיר, המנכ"ל ומנהל אגף החינוך. מעלה אדומים היא דוגמה לעירייה שמתנהלת בצורה מיטבית. ראש העיר מעורב בכל פרט, והעיר רוויית הישגים בפעולות ובתוצאות. היעדים שלנו לשנת לימודים הם שנה של צמצום פערים לאור הקורונה, בעיקר בתחום הרגשי, חברתי ולימודי, בדגש על מקצועות הליבה. יש גמישות למנהלים ותוגברו שעות לטובת התלמידים".

ראש העיר, בני כשריאל, אמר כי "ההכנה לשנת הלימודים תשפ״ב החלה לפני חודשים רבים, ונכנסת עכשיו לישורת האחרונה. מאמצים רבים מאוד מושקעים ברישום ובשיבוץ וכן בבינוי ובהכנת הגנים והכיתות לשנה החדשה כדי לקבל את פני התלמידים בצורה המיטבית. אין ספק שהדבר המשמעותי ביותר לקראת השנה החדשה זה העבודה הפדגוגית הנעשית מזה זמן רב עם הצוותים החינוכיים על מנת ללמוד מתקופת הקורונה הארוכה כדי לשפר את שיטות הלמידה ולעבור ללמידה אחרת".

כשריאל המשיך ואמר כי "אני מודה לכל העושים במלאכת החינוך על עבודתם המסורה והמקצועית לאורך כל הדרך, החל מהנהלת מחוז ירושלים בראשות מנהל המחוז, מאיר שמעוני, שמסייע ועוזר לנו עם כל הנשמה וכל הלב, ובזכותו אנו מביאים את מערכת החינוך להישגים והצלחות. תודה גם לדובר המחוז, שאולי פאר, לאגף החינוך בעירייה, בראשות הראל הורוביץ, וסגניתו מיטל לבן, וצוות האגף שעושה עבודה סיזיפית וקשה. תודה מיוחדת למנהלי בתי הספר וגני הילדים ולכל צוותי החינוך, וכמובן, להורים השותפים לעשייה".

כשריאל הודה גם לכל העוסקים במלאכה באגף שפ"ע ובחינוך, שעמלו לאורך כל חופשת הקיץ בבנייה, בשיפוצים ובהכנה של כל מוסדות החינוך, ובכך מתאפשר לנו לפתוח את שנת הלימודים בהצלחה רבה.

כשריאל אמר כי "אנו פותחים את שנת הלימודים ברגל ימין, בהתרגשות  ובגאווה עם נתונים טובים שקיבלנו על תוצאות הבגרות והצטיינות בתי ספר בערכים ומצוינות. אחוז גבוה מאוד מהתלמידים שלנו זכאים לבגרות מלאה, ואני מדבר על בגרות איכותית שמורכבת מעשייה חברתית ומחמש יחידות בגרות במקצועות המתמטיקה, האנגלית והמדעים. העיר שלנו מצטיינת בחינוך, ואנו נמשיך לעשות הכל כדי שמערכת החינוך תצליח הן במשאבים והן בידע".