שפ"ח- מרכזי פעילות
מרכזי פעילות
שם המרכז | |
---|---|
גני ילדים |
השירות הפסיכולוגי החינוכי במעלה אדומים נותן מענה לילדים, הורים וצוותי חינוך במסגרות הגיל הרך. רכזת הגנים בחינוך הרגיל: גלי כהן סקלי רכזת גני החינוך המיוחד: ענבר שלו |
מרכז מתבגרים |
צוות מרכז המתבגרים כולל 10 פסיכולוגים ועוסק בטיפול במתבגרים ובהוריהם, תוך שמירה על קשר רציף עם המסגרות החינוכיות של חטיבות הביניים והתיכונים. רכזת התכנית: טלי טרגר, מנהלת השירות הפסיכולוגי |
מרכז לטיפול בנפגעים ופוגעים מינית |
בשירות הפסיכולוגי החינוכי במעלה אדומים פועל למעלה מעשור מרכז לטיפול בילדים אשר נפגעו בפגיעות מיניות, ילדים המציגים התנהגות מינית לא מותאמת וילדים שהיו מעורבים בפגיעה מינית באחר. המרכז פועל במימון מלא של משרד החינוך, כך שהילדים אשר נמצאו מתאימים לטיפול זכאים לקבלו ללא עלות. רכזת הטיפול בפגיעות מיניות: שרונה כהן |
מרכז מעו"ף - מרכז עזרה וטיפול פסיכולוגי (שפ"מ) |
מרכז מעו"ף מציע טיפול פסיכולוגי בתשלום במסגרת השירות הפסיכולוגי החינוכי במעלה אדומים על ידי צוות הפסיכולוגים של השירות. לאחר שיחת היכרות, תיבנה תכנית טיפולית בהתאם לצרכים שעלו. תכני זו יכולה לכלול טיפול פסיכולוגי (CBT, פסיכו-דינמי וכד'), טיפול בהורות (הדרכת הורים) או שילוב בין השניים. רכז מרכז מעו"ף: יהודה שטיין |
דלת פתוחה |
שירות פסיכולוגי חינם לתושבי מעלה אדומים. ב"דלת פתוחה" מתקיימים עד חמישה מפגשי ייעוץ והדרכה להורים ו/או לבני נוער על ידי פסיכולוג מהשירות במגוון נושאים ותחומים. המסגרת המפגשים קיימת שמירה על פרטיות וסודיות, בהתאם לכללי האתיקה. רכזת תכנית דלת פתוחה: שבות הירש |
מרכז מטיב"ה |
מטיב"ה (מרכז לטיפול בבעיות התנהגות) הינה תוכנית בפריסה לאומית אותה מפעיל השירות הפסיכולוגי החינוכי במעלה אדומים למעלה מעשור בבתי הספר היסודיים בעיר. התוכנית, אשר נולדה במסגרת יוזמה של היחידה למניעת אלימות של השירות הפסיכולוגי הייעוצי (שפ"י) הארצי, משלבת טיפול רב מערכתי המקיף את משולש קשרים בין: הילדים - ההורים - וצוות בית הספר. רכז תכנית מטיב"ה: בריאן פרידמאן |
תכנית 360 |
התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון- 360, נועדה על מנת לצמצם את היקף הילדים ובני הנוער במצבי סיכון במשפחתם וסביבתם. במסגרת התכנית, השירות הפסיכולוגי החינוכי מספק מגוון מענים למסגרות החינוכיות, בממשק עם בעלי תפקידים נוספים ברשות. שילוב המענה בתוך המסגרות, בשיתוף פעולה עם גורמים בקהילה, מעניק אפשרות להתערבות מקיפה, הוליסטית ומשמעותית עבור הילדים ומשפחותיהם. אחראית מענה: טלי טרגר, מנהלת השירות הפסיכולוגי |
חדרי שלווה |
פרויקט חדרי שלווה מהווה את אחד ממוקדיה המרכזיים של תכנית 360. פרויקט חדרי שלווה התחיל כפיילוט במספר מסגרות והתרחב עתה לכלל בתי הספר היסודיים ומרבית מסגרות העל-יסודי. בתחילת השנה נערך תהליך איתור לזיהוי תלמידים המתמודדים עם קשיים רגשיים, התנהגותיים, משפחתיים ואחרים. בהמשך, נקבעת תכנית טיפולית לתלמידים שנבחרו, המשלבת בין טיפול בילדים והוריהם ומתן הדרכה לצוות החינוכי. הטיפולים נערכים על ידי הפסיכולוגים המלווים את המסגרת החינוכית, בנוסף לבעלי תפקידים נוספים בתחום הטיפול הרגשי והעבודה הסוציאלית קלינית. רכזת פרויקט חדרי שלווה: חנה רסטל |
לגדול מתוך קשר |
"לגדול מתוך קשר" הינה השתלמות מוסדית לצוותים חינוכיים, על מנת להעמיק את ההבנה על תהליכים פסיכולוגיים אישיים ובינאישיים, במטרה להעניק להם כלים לחיזוק הקשר שבין המבוגר לתלמיד. במסגרת ההכנה לתכנית, נערכה השתלמות פנימית ממושכת בהנחיית מנהלת השירות הפסיכולוגי החינוכי, טלי טרגר, יחד עם מילכה הדר, מדריכה בכירה בשירות. לאחר מכן, פסיכולוגית המסגרת ומנחה נוסף מצוות השירות מנחים את הצוותים החינוכיים בסדרה של עשרה מפגשים, עם התאמה של תכני ההשתלמות לצרכיה הספציפיים של כל מסגרת. |
התכנית הלאומית למניעת אובדנות |
השירות הפסיכולוגי החינוכי מעלה אדומים מהווה חלוץ לאומי בהתמודדות עם תופעת האובדנות בקרב צעירים. כלל הפסיכולוגים בצוות השירות עברו את קורס ההכשרה של התכנית הלאומית להתמודדות במקרים בהם קיים חשש לסיכון אובדני. בכל מקרה כזה, הפסיכולוגים עורכים הערכת סיכון, במהלכה נבחנים גורמי סיכון וחוסן וניתנות המלצות להמשך. בנוסף, תיבנה במסגרת ההערכה תכנית ביטחון להתמודדות בהמשך, תוך מאמץ לשיתוף פעולה עם גורמים במשפחה, במסגרת החינוכית ובקהילה. רכזת התכנית: טל טרגר, מנהלת השפ"ח |