עיריית מעלה אדומים - עיר של הצלחות

חדשות

מה קורה בעיר מעלה אדומים

משלחת חינוך מדרום אמריקה בביה"ס מגדים

  • תאריך: 08/11/2017
  • שעה: 11:41
משלחת אנשי חינוך מיוחד ממגוון ארצות בדרום אמריקה ביקרה בביה"ס "מגדים". המשלחת הגיעה במסגרת השתלמות של משרד החוץ העוסקת בהכלה.

בביה"ס "מגדים" מאמינים שכל תלמיד יכול להצליח והתפקיד שלהם כצוות הוא להאמין בתלמידים, ללמד את התלמידים להאמין בעצמם ולספק להם את הסביבה שתאפשר להם להצליח.
האני מאמין הבית- ספרי הוא שביה"ס "מגדים הוא קהילה מכבדת" כשמטרת העל היא טיפוח אקלים חינוכי מיטבי והמטרות האופרטיביות הן קידום הישגי התלמידים, קידום בריאות וחינוך ערכי.
השבוע התארחה בביה"ס משלחת אנשי חינוך מיוחד ממגוון ארצות בדרום אמריקה שהגיעו לארץ במסגרת השתלמות של משרד החוץ העוסקת בהכלה.
במשרד החינוך המליצו לחברי המשלחת להגיע לביה"ס "מגדים" וללמוד מהם על תרבות ההכלה הקיימת בביה"ס, זו השנה השלישית ברציפות.
את פניהם של האורחים קיבלו נציגי התלמידים ליד שולחן ערוך בטנא ירוק, פרח לבן, יין אדום ופת במלח ובשירת "שיר האורח" שהפך למסורת קבלת אורחים במגדים.
התלמידים למדו את השיר במסגרת שיעורי שירה הנהוגים בביה"ס כבר עשר שנים ומושרים בכל בוקר בכל כיתות ביה"ס.
המבקרים שמעו מפי מנהלת ביה"ס, אסנת לנדאו, והצוות החינוכי של ביה"ס את האני מאמין של ביה"ס.
מנהלת ביה"ס , אסנת לנדאו וצוותה סיפרו לחברי המשלחת כי בקשיים הם לא נלחמים, הם לא מרפאים, הם לומדים ומלמדים את התלמיד וההורים לקבל את הקושי ולחיות עימו בשלום, דבר שמאפשר להם לסייע לתלמיד לפתח תחושת מסוגלות ולהאמין בעצמו.
צוות ביה"ס יחד עם המנהלת פיתחו לאורך השנים מגוון מנגנוני תמיכה לצוות ולתלמידים כדי לפתח אצלם את תחושת המסוגלות שלהם ביכולת שלהם לתת מענה ולהצליח לקדם את כל התלמידים.
האורחים סיירו בביה"ס ונחשפו למנגנונים ומסגרות הבחירה השונות הקיימות בביה"ס.
הם שוחחו עם תלמידים ואנשי צוות ואכלו ארוחת פלאפל ישראלית.
האורחים יצאו מהביקור נרגשים מהתפיסה הבית ספרית שבאה לידי ביטוי בכל אשר ראו ובשיח עם אנשי הצוות והתלמידים, הם התרשמו בעיקר מהברק בעיניים והשמחה של אנשי הצוות והתלמידים שראו בביקור.
מנהלת ביה"ס , אסנת לנדאו, אומרת עשייה בתחום הלימודי מטרתה לשלב ולקדם כל תלמיד ותלמיד מן המקום בו הוא נמצא , על פי יכולתו ועל פי צרכיו תוך שימוש במוקדי החוזק שלו ופיתוח תחושת מסוגלות בד בבד עם בניית תכנית התאמות אישית כנדרש.
בבסיס התפיסה החינוכית המובילה את ביה"ס בשביל זה , עומדת החתירה לפיתוח לומד עצמאי, אחראי, בעל חשיבה ביקורתית והנעה עצמית המכיר בצורך שלו לצמיחה אישית וביכולת שלו להצליח.
בית הספר בוחר את הפעולות החינוכיות הנדרשות להשגת המטרות הללו על פי מדדי הצלחה שהוצבו מראש ונבדקים לעיתים מזומנות.
תוצאות הבדיקה מהוות בסיס להמשך תכנון העבודה.
התרגשנו לארח את המשלחת והציג בפניהם את מוטיב ההכלה.