עיריית מעלה אדומים - עיר של הצלחות

חדשות

מה קורה בעיר מעלה אדומים

מהפכת התחבורה יצאה לדרך-מנהרות בצומת הגבעה הצרפתית

  • תאריך: 14/09/2017
  • שעה: 11:46
צמד מנהרות דו-מסלוליות בצומת הגבעה הצרפתית עשוי לנקז בצורה יעילה יותר את התנועה מירושלים ואליה ממעלה אדומים והסביבה. הצפי לסיום הפרויקט - 2023. שר התחבורה ישראל כץ: במטרופולין ירושלים ניתן דגש מיוחד לגודש הקיים בכניסות לירושלים ממזרח, מדרום ומצפון, כך שירושלים רבתי תהפוך להיות למטרופולין אחד מחובר ומחוזק עם חיבור ישיר, בטוח ומהיר למעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון, בנימין וביתר עלית.

כשריאל: פתרון תחבורתי מהפכני שנועד לאפשר לכל הבאים ממזרח כניסה לירושלים בצורה נוחה יותר וללא עומסי תנועה, תוך התחשבות ברכבת הקלה מחד, אבל מתן עדיפות גדולה יותר לתושבי מעלה אדומים.
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה לאחרונה להפקדה תכנית להקמת מערך של מנהרות באורך כולל של ארבעה קילומטרים בצומת הגבעה הצרפתית שבצפון העיר.
ראשיתה של התכנית היא כבר לפני שלוש שנים בסדרת פגישות בין ראש העיר בני כשריאל עם שר התחבורה, ישראל כץ , בהן לחץ כשריאל על ביצוע הפרויקט ובהן סוכם עם השר כץ על תחילת התכנון המפורט של מנהרת הגבעה הצרפתית.
במסגרת הפרויקט שעל ביצועו אחראית חברת מוריה ועלותו נאמדת בכמיליארד שקל, יוקמו צמד מנהרות דו-מסלוליות בעלות שני נתיבים (ממזרח למערב ובחזרה) לכיוון מעלה אדומים, וצמד מנהרות נוסף חד-מסלוליות מכיוון רמות לפסגת זאב ונווה יעקב ובחזרה.
במשרד התחבורה מציינים שצומת הגבעה הצרפתית הוא אחד העמוסים והמורכבים ביותר בארץ.
דרכו מתנקזת תנועת עשרות אלפי כלי רכב מדי יום המגיעים ממעלה אדומים, פסגת זאב, נווה יעקב, יישובי מטה בנימין, קלנדיה ושועפט, דרכו גם עוברת הרכבת הקלה של ירושלים שלא נהנית כיום מעדיפות בצומת ונאלצת להתעכב בגלל רמזורים.
במשרד מעריכים שהמנהרות יקלו באופן משמעותי על עומסי התנועה בצומת ויאפשרו נסיעה ממעלה אדומים לירושלים ולתל אביב ללא אף רמזור.
עד כה הוקצו 80 מיליון שקל להנעת הפרויקט לצורך פינוי תשתיות קיימות והכנת השטח לקבלני הביצוע שצפויים להתחיל בפרויקט ברבעון האחרון של שנת 2018.
בניית המנהרות תארך כחמש שנים כשמרבית התקציב ימומן על ידי משרד התחבורה, ובהשתתפות עיריית ירושלים, כך שהצפי לסיומו הוא בשנת 2023.
המנהרה המיועדת תחל באזור צומת קוקה קולה ותסתיים אחרי הרמזורים של הגבעה הצרפתית בכביש 9 ובכך תושבי מעלה אדומים שיסעו לירושלים בכביש הישן ישתלבו במנהרת הגבעה הצרפתית במהירות ובקלות ותיחסך מהם תנועת הרכבים כיום הבאים מפסגת זאב ונווה יעקב, משועפאת ומפגש עם הרכבת הקלה.
במקביל לפרויקט נבחנות גם חלופות תחבורתיות של הסעת המונים ממעלה אדומים לירושלים באמצעות רכבת קלה או רכבל.
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ ישראל כץ, אומר כי במטרופולין ירושלים ניתן דגש מיוחד לגודש הקיים בכניסות לירושלים ממזרח, מדרום ומצפון, כך שירושלים רבתי תהפוך להיות למטרופולין אחד מחובר ומחוזק עם חיבור ישיר, בטוח ומהיר למעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון, בנימין וביתר עלית.
זהו פרויקט לאומי שנותן מענה גם לצפון הארץ, לבקעת הירדן ולירושלים ואני מכיר בזה כפרויקט לאומי חשוב.
את שדרוג הצומת רואים במשרד התחבורה כפרויקט הראשון מתוך תוכנית החומש לפיתוח התחבורה ותשתיות הכבישים ביהודה ושומרון והחיבור לירושלים שהשיק השר כץ בסוף חודש ינואר האחרון בהיקף של מיליארדי שקלים.
עם השקת התוכנית "ירושלים-רבתי" ציינו במשרד כי מטרתה לתת מענה לתחזיות הגידול של האוכלוסייה היהודית והעלייה ברמת החיים והמינוע של האוכלוסייה הפלסטינית.
ראש העיר, בני כשריאל, מודה ומברך את שר התחבורה ,ישראל כץ, ידי העיר וההתיישבות על הפרויקט החשוב הזה ואומר כי המחלף מערך המנהרות החדש ישנה את פני מערך התחבורה לירושלים.
עם השלמת הפרויקט תושבי מעלה אדומים יגיעו במהרה, בצורה נוחה יותר ,קלה בטוחה וללא עומסי תנועה ופקקים לירושלים.