עיריית מעלה אדומים - עיר של הצלחות

חדשות

מה קורה בעיר מעלה אדומים

הילד שבי

  • תאריך: 05/06/2017
  • שעה: 18:09
סדנא משותפת להורים ולילדים חדשה ומהפכנית במכון להדרכת הורים. הסדנה נותנת מענה לאתגרים רבים בהתמודדות עם הפרעת הקשב והריכוז. באמצעות סימולציות , שיחות, ומשחקים דרמטיים, נבחנים נושאים משותפים כמו אתגרים המאפיינים הפרעת קשב וריכוז כשריאל: פעילות המכון תלך ותתרחב ובעתיד ימצא מקום קבע גדול יותר לפעילות המכון שלדבריו הוא חלק בלתי נפרד מהעשייה החינוכית בעיר.

הדרכת הורים שהיא גם זמן איכות עם הילד, וגם התנסות בתאטרון ופסיכודרמה זה אולי נשמע לכם בלתי אפשרי, אך במכון להדרכת הורים בקבוצת "הילד שבי " ,בהנחייתן של ענבל סיטון ודנה באומן-שפירא, זה כבר קורה ומאפשר להורים רבים חוויה חדשה ומהפך ביחסים בבית.
אז מה הן קבוצות "הילד שבי? מדובר בקבוצות להורים לילדים בעלי ADHD ולקויות למידה, אשר מגיעים אחת לשבוע לפעילות משותפת עם ילדיהם, במכון.
באמצעות סימולציות , שיחות, ומשחקים דרמטיים, נבחנים נושאים משותפים כמו אתגרים המאפיינים הפרעת קשב וריכוז : למידה, התנהלות ועמידה בזמנים, וכן נושאים בבית ובהורות - גבולות , פינוק יתר ועוד תכנים רבים המרכיבים את היומיום המשפחתי ואשר סביבם מתעוררים קונפליקטים וצורך במענה.
לחוויה המשותפת הורה-ילד יתרונות רבים.
הנוכחות של הילד יחד עם הוריו בתהליך הזה, מאפשרת, מלבד זמן איכות ממוקד ומובנה, את המעורבות של הילד בתהליך השינוי בבית ובגישות החדשות שמאמץ ההורה דרך הסדנא.
זו גם הזדמנות נהדרת להורה לראות את ילדו מחוץ לסביבה הביתית בבניית קשרים חדשים בתוך קבוצת השווים, בשיתוף ובביטוי רגשות ומחשבות דרך משחקי תאטרון, פסיכודרמה ושיח.
לתאטרון והפסיכודרמה בסדנא יש משמעויות רבות שכן, באמצעות הפסיכודרמה מתאפשרת סימולציה על מצבים מעוררי קונפליקט בבית, וכך ניתן לבדוק סיטואציות יום יומיות "on line " ולהתבונן על מצבים ורגעים בחינוך בבית, במאבקים, ובמיוחד בהתנסות בעמדתו של האחר דרך חילופי תפקידים (הורה משחק ילד / ילד משחק הורה וכיו"ב) .
מלבד זאת, לתאטרון יש כוח משחרר המאפשר יציאה מהמציאות לעולמות של יצירה וביטוי חושי ורגשי.
הדרכת ההורים מתממשת בפועל כאשר במהלך המפגש הקבוצה מתפצלת בין המנחות, הילדים יוצאים להפסקה בה משולבים משחק ועבודה קבוצתית , בעוד ההורים נשארים להדרכת הורים בגישה התנהגותית – קוגניטיבית.
בכל מפגש נבחר נושא הרלוונטי למפגש ולעשייה שהתרחשה עם הילדים בסדנא.
בנוסף למפגשים המשותפים, נפגשים ההורים גם כקבוצת הורים עם המנחות כ3 פעמים לאורך הסדנא – שם יש את השקט הנדרש וזמן ייחודי המוקדש להורה - לעיבוד והדרכה סביב העשייה בסדנא.
גם קבוצות אלו הן בעלות אופי מיוחד – כאשר הפסיכודרמה מהווה טכניקה מרכזית לבירור עמדות ובחינת מצבים בבית לעומקם.
ההורים שעברו את הסדנא, מדווחים על שיפור רב באווירה המשפחתית, על העמקת הקשר וההכרות עם ילדם, ועל כלים ובטחון שרכשו בסדנא להמשך מסע ההורות .
הסדנה נותנת מענה לאתגרים רבים בהתמודדות עם הפרעת הקשב והריכוז.
והילדים לא מוותרים על אף מפגש ומגיעים לסדנא נחושים נלהבים ונכונים לעבודה.
בחודש ספטמבר תפתח ההרשמה לקבוצות חדשות רבות.
החוויה שלנו מהמפגשים בסדנה היא גדולה אומרים המשתתפים.
עברנו חוויה מעצימה, הן באופן אישי כפרט, כיחידים והן באופן הטרוגני כמכלול, כמשפחה וכקבוצת הורים וילדים עם מכנה משותף.
שיחקנו, הצגנו, עודדנו, שיתפנו, השתתפנו, תמכנו, נתמכנו, צחקנו, בכינו, למדנו, השכלנו, אכלנו וחווינו המון רגעים קטנים וגדולים הטומנים בחובם אינטימיות ויצירת קשרים מיוחדים בין ההורים והילדים.
למדנו אך לגדל את ילדינו בסביבה מטפחת המעודדת התנהגות נבונה ומושכלת הן שלנו ההורים והן של הילדים.
הצטיידנו בכלים יישומיים שנועדו לאפשר לנו לנהל שיח נעים, מעצים, אמפטי ומכיל את ילדנו בעלי הפרעת הקשב והריכוז.
ראש העיר, בני כשריאל, השתתף במפגש האחרון של אחת הקבוצות והתרשם עמוקות מתגובות ההורים על השינוי והתמיכה שתרמה להם ההשתתפות בקבוצה.
כשריאל הבטיח להורים כי פעילות המכון תלך ותתרחב ובעתיד ימצא מקום קבע גדול יותר לפעילות המכון שלדבריו הוא חלק בלתי נפרד מהעשייה החינוכית בעיר.
כשריאל קורא לכל ההורים לעקוב אחר הפרסומים ולקחת חלק פעיל בפעילויות המכון.